The second “photo session”

After reading manual book of my DSLR camera the real studying started.

  Before I didn’t know that the built- in flash is not very good for the pictures, it is making harsh shadows cast on walls behind your subject and over exposed subjects. If You can’t afford to buy speedlight’s, umbrella reflectors and if You really have to use build-in flash, You can put  flash difusser. It will help eliminate harsh light, shadows and can help leave your photos looking more natural, it just soften the light. There are many tips in the internet how to do it by yourself or You can just buy one.  They come all shapes and sizes depends what type of  flash You are using. Also I read that it is not recomended to use flash lighty close and directly to the baby/child face.

I want to show You my second “session” which were made for the Valentines Day 🙂

Images were made with bright lens-  nikkor 35mm .

Druga “sesja”. Po przeczytaniu instrukcji aparatu, zaczeła się prawdziwa nauka. Wcześniej nie wiedziałam, iż wbudowana lampa błyskowa nie jest korzystna dla zdjęć, gdyż powoduje ciemne cienie za fotografowanym obiektem oraz powoduje to iż owy obiekt jest zbytnio naświetlony. Jeżeli nie stać Cię na zakup dodatkowej lampy błyskowej, parasoli fotograficznych, itd i jeżeli już musisz użyć wbudowanej lampy możesz wykorzystać dyfuzer. Poprzez rozproszenie światła, pomoże on zmniejszyć cienie i złagodzić błysk lampy. W internecie jest wiele informacji jak samemu wykonać dyfuzer lub poprostu można zakupić gotowy. Wystepują w różnych rozmiarach i typach, w zależności od tego jaki masz aparat i jakiej lampy używasz. Czytając różne artykuły natknęłam się na informację, iż używanie lampy bezpośrednio i blisko twarzy dziecka nie jest wskazana.

Pragnę pokazać Wam sesję którą wykonałam na Walentynki 🙂

Zdjęcia zostały wykonane przy pomocy jasnego obiektywu- nikkor 35mm

_DSC0583

Exposure Time/ Ekspozycja : 1/200Sec
F/1,8
ISO : 400

_DSC0543

Exposure Time/Ekspozycja : 1/80Sec
F/1,8
ISO : 400

_DSC0537

Exposure Time/Ekspozycja : 1/50Sec
F/1,8
ISO : 400

_DSC0468 (2)

Exposure Time/Ekspozycja : 1/100Sec
F/1,8
ISO : 1250